Thursday, May 7, 2009

Keberanian Menggapai Harapan

Menyampaikan cenderahati kepada Yang Teramat Mulia Raja Nazrin Shah

8 hb Mei 2009

Dah lama aku tak participate in any aktiviti ofiz..bukan x nak, tp tugas sebagai Auditor perlu membataskan diri dari aktiviti yang melibatkan kos..ini untuk menjamin aku bebas kepentingan dari apa-apa keputusan yang melibatkan kos..manalah tahu klu aku ditugaskan untuk mengaudit aktiviti yang aku pn participate skali..ada kemungkinan aku x buat kerja betul2 pulak nti..Tp baru-baru ni aku tgh dapatkan info audit from Kak Ina at 5th floor..suddently my Managing Director En Khair ask me untuk tolong bawakkan cenderahati untuk satu majlis pelancaran buku..ye ke nie.. 2,3 kali aku tanya En Khair..aku cakap "this is so suddent" En Khair pun cakap "banyak dalam hidup ni happen so suddent". Xkanlah pulak aku nk tanya lagi kat My Big Boss pulak..so aku terima this task sb cume tolong bwk cenderahati je bukan involve buat ape2 financial decision pn..oklah.. Majlis pelancaran buku yang aku involve ni rupenye antara buku target hot sales for my company ITNM juga rupenye..buku "Keberanian Menggapai Harapan" Buku terjemahan daripada buku "The Audicity of Hope" tulisan Barack Hussein Obama..Presiden ke 44 Amerika Syarikat..Buku ni dilancarkan oleh Duli Yang Teramat Mulia Raja Muda Perak, Raja Nazrin Shah..Mlm sebelum pelancaran aku kene hadir rehersal..aku pun sampai kat Pan Pacific Hotel, KL..then rupenye wakil istana datang..lupe plk aku klu nk menghadap Raja ada protokol dia..wakil istana ni datang untuk memastikan semua perjalanan aktiviti pada hari pelancaran nti lancar dan mengikut protokol yang betul..
Bujang2 ITNM except aku..heh heh

21 hb April 2009, majlis pelancaran pun bermula pada 10.30 pagi..aku menjalankan tugas aku sebaik mungkin..maybe ade orang cakap angkat dulang je tu..tp bagi aku setiap tanggungjawab perlu dilakukan dengan ikhlas dan sebaik mungkin..sometime small things are the most matter to improve & to gain best things in life..

Balik ofiz member2 jumpe aku je cakap Ampun Tuanku..kat aku..Heh heh
By,
"Da Kacuk"












































































































































































































No comments:

Post a Comment